Tuesday, May 4, 2010

Stardoll

Jo, det är ju så att jag råkar ha fått ett nytt jobb. Är numera Head of Product StrategyStardoll - ett modeinriktat, virtuellt community för tjejer. Jag ska jobba med produktutveckling, enkelt uttryckt. Kan knappast tänka mig ett roligare jobb. Efter att ha ägnat dagarna åt att fundera på papperstidningens framtid känns det i ärlighetens namn oerhört befriande och fräscht att få prata om saker som huruvida ett glittrigt läppglans ser tillräckligt realistiskt ut. Dessutom älskar jag målgruppen: tjejer i åldrarna 7-17 år. Finns nog inte en mer heterogen, mångfacetterad, kräsen och rastlös konsumentgrupp. Ställer krav på att tjänsten vi levererar verkligen är välgjord, relevant och trovärdig.

Om du får för dig att testa Stardoll heter jag pauspling och ser ut ungefär så här:

No comments: