Friday, March 20, 2009

There is no such thing as too much information

Tre dagar sedan jag bloggade sist. Märks att jag har mycket att stå i. Kommer att vara så i fyra veckor till. Sedan faller en stor sten från min axlar.

Idag, så här på fredagseftermiddagskvisten, tänkte jag dela med mig av något alldeles extra. Jag tänkte fylla i en lista som jag hittade i min tjusiga kollega Johannas blogg. Lång, men härlig lista. Here we go.

1. Hur gammal är du om fem år?
33

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Johanna

3. Hur lång är du?
171 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Med skam i blicken erkänner jag att det var "Watchmen". Tom made me do it.

5. Vem ringde du senast?
Sara, min chef. Hon svarade inte.

6. Vem ringde dig senast?
Thomas på Gartner.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Snart är det kväller bönan. :-) Håll ut! Kram m."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag tror egentligen mer på att ringa, men jag envisas med att gömma mig bakom sketna små sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sedan några månader.

10. När såg du senast din mamma?
I lördags när vi tittade på schlagerfestivalen tillsammans.

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna som pappas.

12. När vaknade du i dag?
Första gången kl 3:30 när min käre make gick upp för att åka till Arlanda. Andra gången kl 7:30.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Svårt. Kanske "Driving home for christmas" med Chris Rea.

14. Vilken är din favoritplats?
I sängen. Helst med Tom men även utan går bra för det mesta.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Löparbandet.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag tror att jag är mamma till fyra barn, fortfarande lyckligt gift och äger ett eget bageri. Och har hängbröst.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mina egna fisar. Och skuggan av trädgrenar som ser ut som långa trollarmar.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Min man när jag sa att det ibland händer att mammor oavsiktligt kväver sina barn i sömnen och Tom undrar om man inte "kan lägga bäbisen på en madrass på golvet".

19. Hur stor är din säng?
105 cm. Vi är fortfarande nygifta.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bara bärbar. Bärbar = ärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Sover i trosor när jag vill markera att jag endast avser sova.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Mellan två och tre.

23. Hur många landskap har du bott i?
I Sverige bara två - älskade Södermanland och så Västergötland i några månader.

24. Vilka städer har du bott i?
Borås, Stockholm, London, Esbo, Cambridge, Helsingfors, Boston. I den ordningen.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor. Gärna högklackade.

26. Är du social?
Ja, innerst inne.

27. Vilken är din favoritglass?
Christina's i Cambrigde.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding på riktig choklad.

29. Tycker du om kinamat?
Riktig kinamat kan vara helt okej.

30. Tycker du om kaffe?
Nej, men jag borde.

31. Vad dricker du till frukost?
Inget. Jag dricker nästan aldrig och om jag dricker så är det ofta rödvin.

32. Sover du på någon särskild sida?
Somnar alltid på mage och vaknar på rygg.

33. Kan du spela poker?
Nej.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Mysepysa tycker jag om.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja. Jag är beroende av mat. Särskilt socker.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, Fumiko, en föredetta kollega på Nokia.

37. Vill du ha barn?
Absolut, men jag fasar för att behöva krysta fram dem.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, finska och tyska. Vill lära mig fler.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej. När jag var liten funderade jag allvarligt på att fejka för att få åka. Numera är jag inte längre lika förtjust i tanken.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet. I bassänger flyter det runt massor av äckel. Bland annat gamla människor med långa tånaglar som de kör in i mina ben när de simmar bröstsim.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
(1) Mat. (2) Presenter till mina nära och kära.

42. Äger du dyrbara smycken?
Det dyraste är mina vigselringar.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Gammel-TV som morgonprogram och Kvällsöppet.

44. Kan du rulla med tungan?
Jes.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min man.

46. Sover du med gosedjur?
Nej. Bara med sovmask.

47. Vad har du för ringsignal?
Xylophone (iPhone).

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, bland annat en dirndl (österrikisk nationalklänning) och en mörkblå sammetsjacka som min mamma vännina sydde till mig. Det står "Pau" på den.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Röda rosor på min kjol.

50. Flirtar du mycket?
Ja, väldigt oskyldigt för att få som jag vill.

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja, men det skulle nog ta lite tid. Och jag skulle nog behöva en instruktionsbok.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, men parkeringsbot. Räknas det?

53. Vilken var den senaste boken du läste?
"Fjärilen i min hjärna" av Anders Paulrud. Precis min stil, men alldeles för kort.

54. Läser du någon dagstidning
Ja, DN både i print och på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nope. Bara månadsmagasin.

56. Dansar du i bilen?
Ibland. Sittdansar alltså.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3. En dokumentär om Raoul Wallenberg.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kryptiska meddelanden till min chef.

59. När var du i kyrkan senast?
När Ted och Martina gifte sig i slutet av augusti.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
SO-Kerstin. Hon trodde på mig.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt. Jag trodde att jag skulle dö.

2 comments:

Christine said...

Paulina! Jag tyckte mycket om det här inlägget! Skrämmande fisar och riktig chokladpudding tyckte jag var intressant och roligt! Vad är en sovmask för något? Är det ett gossedjur som är en mask eller är det en ansiktsmask man spänner på sig för att vakna upp med fräsh hy? Stor kram på dig!

Pauspling said...

:) Kan inte du skriva en liknande lista? Roligt att läsa om andra. :)