Sunday, February 22, 2009

Jag skriver blogg precis som andra gör

Jag vet att jag pratar väldigt mycket om min man Tom i min blogg. Ganska naturligt, på sätt och vis. Han är en väldigt insiktsfull person som inspirerar mig. Igår delade Tom med sig av ännu en av sina insikter:

Tom: - Jag vet varför varken du eller jag är stora artister.
Paulina: - För att vi inte är tillräckligt bra?
Tom: - Nej. Vi är båda slavar under formen. Vi är alldeles för medvetna om hur saker ska göras enligt normen; hur andra skapar. Och så gör vi precis likadant.
Paulina: - Jaha?
Tom: - Jo, men tänk på min film som jag gjorde förut. Den är som vilken SVT-kortfilm som helst. Och dina blogginlägg ser ut precis som andras gör. Djupa tankar i korta, uppstyckade meningar, och så avslutar du varje blogginlägg med en kryptisk, klämkäck sista mening.
Paulina: [Tänker på Silverfisken, Sveriges första bloggkändis, och inser att Tom har rätt. Jag är inget annat än en sorglig liten copycat.]
Tom: Vi måste våga mer. Tänka utanför ramarna. Våga uttrycka oss på vårt eget vis. Först då kommer vi att kunna utmärka oss. Bli intressanta.
Paulina: Du har så rätt. Helt rätt.

Hur ska jag nu göra för att bryta mönstret?

No comments: