Monday, October 22, 2007

Män kan inte våldtas

Jag försökte mig nyligen på ett nytt knep för att hetta upp vår äktenskapliga tillvaro. När jag mötte Tom på tågstationen häromdagen tittade jag på honom med sug i blicken och sa "Det är bäst att du förbereder dig för en sömnlös natt, för ikväll ska jag våldta dig." (Jag hoppas att ni alla kan se humorn i detta desperata uttalande.) Tom tittade förvånat på mig, men såg ändå glad ut. "Wow!", såg det ut som att han tänkte, "Paulina måste ha förändrats medan jag var borta. Det här ser jag verkligen fram emot."

Det visade sig dock att det var mest på ytan saker hade förändrats, för när Tom lite senare på kvällen smög in i sovrummet, mer förväntansfull än någonsin, låg jag sedan länge i sängen och sov; som vanligt med sovmasken för ögonen och rumpan i vädret.

(P.S. Rubriken refererar till en bok av Märta Tikkanen.)

No comments: