Tuesday, September 11, 2007

Att häda

En gång i tiden visste jag mycket om mormonerna (eller Latter Day Saints som de själva föredrar att bli kallade). Jag minns att läste att den som har fått höra om 'sanningen' men ändå väljer att vända den ryggen begår en större synd än den som aldrig fått sanningen förkunnad för sig. Jag tänker på det där idag när jag åter igen sitter och funderar på varför, åh varför jag är som förlamad. Jag lever nära mig själv - jag hör min inre röst lika tydligt som andra ljud och vet i de flesta fall vad jag vill och vad jag med bestämdhet tror är rätt; ändå väljer jag att inte lyssna. Jag sitter still. Tittar ut genom fönstret, drar ett djupt andetag och rullar tummarna.

Jag är så arg på att det jag vill göra är precis det som alla andra vill göra och det som redan har gjorts hundra gånger om: jobba på TV, skriva romaner eller ha min egen världsberömda modeblogg.

Djupare och mer omständlig än så är jag liksom inte.

2 comments:

Unknown said...

Nej, inte modeblogg! Det är mycket roligare när du skriver om andra saker, som stekpannor i vaden och sånt!

Anonymous said...

Jo, modeblogg! Vi startar en tillsammans! Fast vadå, programledare, författare, bloggare och journalist är väl knappast några tråkiga mål. Värre om du hade sagt nåt i stil med att din dröm är att istta i kassan på willys lixom.